tiistai 29. syyskuuta 2015

Wa Islanti Solheimar


Tänään ensimmäinen varsinainen työpajapäivä. Täällä Solheimarin ekoyhteisössä aloitetaan joka päivä yhteisellä aamumeetingillä: kaikki kokoontuvat isoon rinkiin käsi kädessä (!) ja käydään läpi päivän erityiset tapahtumat. Aamumeetingissä myös esitellään uudet tulijat ja tänään siis Raisa ja minä.

Karen on vetäjä kudonnan työpajassa ja antaa minulle vapaat kädet toimia. Se sopii minulle hyvin. Aloitin suunnittelemalla pienen kynnysmaton myymälään kudottavaksi (kaikki tuotteet menevät myymälään). Teen proton ja opetan työn sitten jollekin työpajalaiselle. Kierrätysmateriaalit ovat keskeisellä sijalla täällä. Opetan Karenille ja työpajalaisille myös kankaanpainantaa. Karen lähtee huomenna Reykjavikiin ostamaan kankaanpainanatatarvikkeita.

Lounas nautitaan 12-13, sitten taas työpajaan.

Päivä meni mukavasti. Työtahti on leppoisa. työpajalaiset erityistä tukea tarvitsevat ihmiset ottavat hyvin vastaan.Kaikki toivottavat tervetulleeksi. Monet puhuvat englantia vähän.

Täällä on hyvin paljon taidetta ja rakennukset ovat yksilöllisiä. Paljon puuta ja hienoja yksityiskohtia. Steinerilaisuus näkyy.

Olen ollut flunssainen ja kuumeessa viikonloppuna. Nyt ääni on kokonaan kadonnut ja tuntuu, kuin kuume olisi nousemassa. Yritän leväta tämän illan ja juoda kuumaa. Jospa menisi ohi sillä.

Kuvissa minä työpajalla Karenin (vasemmalla) ja yhden työtekijän kanssa, vähän maisemakuvaa Solheimarista ja kuva rakennuksesta missä mun kudonnan työpaja on.

t. Leena Litzen
Kiipulan ammattiopisto


Leena Litzen
erityisopettaja/käsi- ja taideteollisuusala
 
p.040-7142896
Kiipulan ammattiopisto/ Kiipulan toimipaikka
käyntios. Kiipulantie 507
14200 Turenki
 
 

 

 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti