perjantai 5. joulukuuta 2014

Plymouth blogi 5.12.

Ensimmäinen työviikko on nyt takana. Olen saanut olla näinä päivinä kaksi päivää dinner vuorossa, kaksi päivää lounasvuorossa ja yhden päivän Deli-kahviossa. Tämä viikko on ollut erittäin antoisa ja minulle on ollut erittäin mieluisaa saada tehdä kaikkea tätä yhdessä opiskelijoiden kanssa. Nämä päivät tuolla ravintolasalissa tuovat niin hyvin muistot minun omalta ravintolakouluajalta, jolloin tehtiin samalla lailla asiakaspalvelua pitkällä kaavalla ja mahdollisimman hyvin.
Olen jututtanut todella paljon noita opiskelijoita ja he ovat kertoneet, että työskentelevät nyt joulun aikaan jokaisen päivän ravintolassa joko salilla tarjoilijan tehtävissä tai sitten keittiöllä kokin tehtävissä. Muina aikoina heillä on yksi teoriapäivän viikossa ja neljä päivää sitten käytännön töissä ravintolassa tai delissä. Nämä opiskelijat tekevät tätä hommaa aivan täydellä sydämellään ja ovat tästä kaikesta todella ylpeitä. Heidän ammattitaitonsa on aivan huippuluokkaa.
Tämän viikon aikana olen oppinut todella paljon uutta. Varsinkin tuo erikoiskahvien tekemisen määrä täällä on todella korkea. Täällä kun ei juoda ”filter”kahvia, vaan teetä tai sitten capuccinoa, lattea, hotcohclatea ym. Tarjoilutavoissa on myös poikkeuksia Suomen tapoihin. Ensin täytyy kysyä, sitten vasta toimia. J Se mikä minua täällä hirvittää on se, että opiskelijat syövät koulu päivisin lounaaksi ranskalaisia, paneroituja tuotteita tai useat eivät syö päivän aikana juuri mitään. En todellakaan ymmärrä miten he jaksavat tehdä koko päivän töitä ja opiskella. Tuossa ohessa on nyt paljon kuvia tuolta Ravintola PL1:stä. Ohessa myös pari kuvaa ravintola-annoksista. Eli kuvassa on punakampelaa ja toisessa kuvassa suklaapannacottaa. Molemmat ravintola PL1:n Christmas menusta.
Nyt sitten vapaan viettoon ja maanantaina sitten takaisin tuonne työn ääreen!

Terveisin Tuula Luovilta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti