perjantai 19. syyskuuta 2014

Oliivioljya ja yrtteja

Vauhtia taalla Haniassa riittaa. Olen paassyt tyoskentelemaan myos toiseen ravintolaan. Olen kaynyt toissa Hanian kauppahallissa sijaitsevassa perheravintolassa, jossa valmistetaan perinteista kreikkalaista ruokaa. Hyvin siis olen paassyt nakemaan kreikkalaisen ruokakulttuurin arki- ja juhlapuolen.

Taalla kaytetaan oliivioljya ruoanvalmistuksessa aivan mahdottoman paljon. Sita kaytetaan paistamiseen, salaatteihin, ruokien liemiin, jopa jalkiruokiin. Kotiin viemisiksi olen tietenkin sita ostanut. Myos tuoreita yrtteja ja kasviksia kaytetaan paljon. Ne ovatkin edullisia meidan hintoihimme verrattuna. Joitakin mausteita on myos lahdossa koti-Suomeen. Lihoista suositaan lampaan lihaa, mutta myos nautaa, broileria ja possua loytyy listoilta.

Tanaan kauppahallin ravintolan listalta loytyi mm. viininlehtikaaryleita, patsaa (keittoa johon on kaytetty naudan lihaa ja mahaa!), lihapullia seka broileria. Minulle on opetettu kadesta pitaen, kuinka kreikkalainen mureketaikina tehdaan. Koulussa kokeillaan ehdottomasti kreikkalaisia lihapullia, kunhan kotiudun!

Kuten aiemmin kerroin, ovat ihmiset erittain ystavallisia ja auttavaisia. Bussilla kulkeminen sujuu jo hyvin ja aamuisin heraan sananmukaisesti kukonlaulun aikaan Emoji

Lampimin terkuin,

Riitta Luovilta



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti