maanantai 23. marraskuuta 2015

Ensimmäinen viikko takana toinen viikko alkaa. Aika on mennyt todella nopeasti ja opittukin on jotain. Kun alunperin kuulin, että asun tällä farmilla, en innostunut siitä yhtään. En uskonut, että oppisin tai saisin riittävästi omaa aikaa. Jännitin alussa myös aika paljon englannin kieli taitoani.  Ekoina päivinä tuntuikin, että en osannut mitään mm. hevosen hoitoon liittyviä perus asioitakaan, mitkä aiemmin ovat sujuneet ihan luonnostaan.
Nyt viikon lopussa olen kuitenkin tyytyväinen, että olen asunut täällä farmilla. Kuitenkin viikko on ihan tarpeeksi pitkä aika farmiin tutustumiseen. Osallistumalla ja tekemällä todellakin oppii ja tutustuu uusiin ihmisiin.
Minulla on vaihtunut eri ohjaajat, välillä työntekijät ja välillä asiakkaat ovat ohjanneet minua farmin toimissa. Toisaalta olisin toivonut, että minulla olisi ollut oma ohjaaja, joka olisi selkeämmin perehdyttänyt minua kuntoutuskäytänteistä. Tämän takia jouduinkin olemaan melkein aina eri henkilön matkassa, joka myös sekavoitti alkua entisestään, kun eri ihmiset neuvovat kuitenkin aika erilailla. Toisaalta näin hyvinkin erilaisia tapoja toimia ja ihmisiä, joka on toki rikkaus.
Monesti aika on käynyt pitkäksi, kun kaikkeen toimintaan ei voi osallistua. Joka tapauksessa olen tykännyt tästä farmivierailusta ja suosittelen myös muillekin. Ihania ihmisiä ja eläimiä. Kaiken kaikkiaan kiinnostava kokemus. Tänään aivan ihana kuntoutuja  pyysi  minua kahville, olin aivan otettu ja meillä oli oikein mukavat keskustelut kahviossa. Englanninkielen kannat  alkavat vetristymään, kun vain mongertaa riittävästi.
Huomenna jatkan uuteen paikkaan Amsterdamiin tutustumaan avustajakoirien koulutukseen. 

Näiden kuvien liittäminen on työlästä ja laataantuminen hidasta. Sääli. kuvat kertoisivat niin paljon...


Ystävällisesti
Anu Kaskisuo (anu.kaskisuo(at)eduvalidia.fi)
Validia ammattiopisto/Validia Vocational College
*

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti